Pokud se stanu prezidentem HK, tak dohlédnu na to, že:
Hospodářská komora bude
-
Mít v čele otevřeně, rozhodně a čestně jednajícího prezidenta. Prezidenta, který nepoužívá politikaření a intriky k ovlivnění svého okolí.
-
Relevantním zastáncem podnikatelů na národní, krajské i okresní úrovni. Jsme nejsilnější podnikatelskou asociací v zemi, musíme se podle toho tedy chovat.
-
Neopomenutelnou institucí pro premiéra, ministry, hejtmany, starosty. Dění v České republice ovlivníme pouze pokud budeme aktivně spolupracovat s aktuální politickou garniturou. Do této spolupráce však musíme přicházet z pozice silného suverénního partnera.
-
Hlavním hráčem v podpoře podnikání. Stát připravuje podklady dle zadání Komory a Komora je uvádí do praxe mezi podnikatele.
-
Hlavním partnerem MPO a MZV v oblasti podpory exportu. Musíme politické představitele přesvědčit o tom, že mají svou pozornost věnovat Komoře, za kterou jsou hmatatelné výsledky a roky práce. Zakládání a vydržování agentur na vykrádání nápadů a kontaktů nemá smysl a pouze stojí peníze daňových poplatníků.
-
Zásadním partnerem vlády zejména při tvorbě strategií a plánů rozvoje a podpory podnikání. Jednorázové akce nestačí, potřebujeme systematické, komplexní a dlouhodobé strategie.
-
Klíčovou strukturou pro komunikaci mezi vládou a podnikateli. Více než 300 úředníků, pracovníků Komory pracuje na okresní, krajské a národní úrovni. To je lidský potenciál, který musíme naplno využívat.
-
Prosazovat legislativní ukotvení Mistrovské zkoušky do zákona č. 301/1993 Sb. (Zákon o Hospodářské a Agrární komoře ČR, prostřednictvím svých Autorizovaných společenstev)
-
Organizátorem přípravy týmů mladých řemeslníků do soutěží Euroskils a Wordskils, kde Hospodářská komora bude za Českou republiku jediným zástupcem s národní autoritou MŠMT
-
Ve spolupráci s ministerstvy a sekcemi HK ČR připomínkovat přípravy a návrhy zákonů v EU. Hospodářská komora zastupuje tisíce podnikatelů a detailně zná české podnikatelské prostředí. Musíme naše znalosti pomáhat implementovat do národní i evropské legislativy.
-
Silná i v oblasti propagace. Musíme se naučit lépe prodávat naše výsledky a naši reálnou sílu. Využívat proto musíme všech moderních mediálních platforem. Časopis Komora i další komunikační kanály vč. sociálních sítí musí být využívány primárně pro pozitivní prezentaci činnosti a úspěchů představitelů komor na všech úrovních.
Hospodářská komora
-
Nebude pouhým výtahem do politiky ani čekárnou na vládní angažmá.
-
Nebude stavět propagaci svého prezidenta nad zájmy Komory a podnikatelů.
-
Nebude přihlížet možné likvidaci českých podnikatelů. Jsme připraveni v nynější těžké době pomáhat vládním představitelům s hledáním optimálních řešení. Nedovolíme, aby se na podnikatele zapomnělo.
-
Nebude prostřednictvím svého prezidenta vytvářet strategie a požadavky na základě podnikatelských teorií. Mnohem důležitějším zdrojem inspirace pro nás musí být vlastní reálné podnikatelské zkušenosti.
-
Nebude oslabovat vlastní pozici tím, že bude svým čelním představitelům tolerovat, aby lobovali za zájmy směřující proti hodnotám a postojům Hospodářské komory.
-
Nebude pokračovat v současné paralýze Rozhodčího soudu. Prezident nesmí účelově ovlivňovat personální složení předsednictva Rozhodčího soudu ve snaze dosadit do vedení sebe či své blízké. Současná situace nás stojí peníze, prestiž a ve finále prudce klesá uzavírání rozhodčích doložek.
-
Nebude Fungovat jako organizace jednoho muže s neomezenými pravomocemi. Prezident nesmí své názory stavět nad názory gesčních viceprezidentů, členů představenstva či předsedů komor na krajské a okresní úrovni ve snaze zalíbit se jiné asociaci či politické elitě. Zejména prezident nesmí schvalovat vládní materiály bez řádného projednání s odborníky, v sekcích Komory a s gesčními viceprezidenty.
-
Nebude stát na druhé koleji. Prezident nesmí kolaborovat s konkurenty Komory. Kdy konkurenty mohou být politici, vlády, ministři, odbory, či některé oborové asociace či svazy.
-
Nebude nadále nečinně přihlížet postupnému vykrádání témat Komory různými úředníky a konkurenčními organizacemi. Připravujeme se tak o vliv či peníze za služby, které Komora nabízí podnikatelům v zemi.
-
Nebude vinou slabé aktivity prohrávat v boji s odbory. Posledních několik let je ve znamení převahy odborů nad Komorou. Silná a sebevědomá Hospodářská komora bude pro odbory více než důstojným oponentem či soupeřem.